Bu dönemde, alışverişlerini tanıdık/bildik yerden yapmayı tercih ettiğini söyleyenlerin oranı %86 olarak hesaplanırken alışverişlerinde yerel işletmeleri tercih edenlerin %77’si, salgın bitse bile alışverişlerini aynı yerden sürdüreceğini ifade ediyor. Yerel mağazalardan alışveriş yapanların %75’i de esnafların tavsiyelerine saygı duyduğunu ifade ediyor.
Geçtiğimiz yıla oranla, komşularına selam verenlerin oranı %64 artarken her 4 kişiden 1’i komşusunun yedek anahtarını taşıyor. Araştırmaya katılanların %46’sı ise komşularının online siparişlerini teslim alıp, ilettiğini belirtiyor. %24’lük bir kesim ise komşularıyla iletişimi WhatsApp grubu üzerinden sürdürüyor.
Yerel mağazaların tercih edilmesindeki en önemli etken %56 ile kolay ve hızlı erişim imkânı. Her 2 kişiden 1’i büyük marketlerdeki kuyruğa girmek istemediği için, 3 kişiden 1’i ise ulaşım kısıtlamaları sebebiyle yerel mağazaları tercih ediyor. Yerel işletmelerin daha katma değerli ve kaliteli ürünler sattığını düşünenlerin oranı ise %32.
Eş-dost tavsiyesi önemli
Harcamalarını kendi semtinde yapanlar için en önemli gerekçe %61 ile "kolaylık". Tüketicilerin %49’u "yerel işletmelerin toparlanmasına destek olmak’ amacıyla yereli tercih ederken esnafla kurduğu dostluk ve işletmenin bağımsız olması %37 ile üçüncü neden olarak sıralanıyor. Yerel esnafın tercih edilme sebepleri arasında eş-dost tavsiyesi %33 olarak öne çıkarken bu mağazalarda satılan ürünlerin daha kaliteli / kıymetli olduğunu ifade edenlerin oranı ise yine %33’lerde.
0 Yorumlar